Рус
Бел

Статут цэнтра

ЗАЦВЕРДЖАНА

Рашэнне

Светлагорскага раённага

выканаўчага камітэта

27.06.2014 № 1023

(у рэдакцыі рашэння

Светлагорскага раённага

выканаўчага камітэта

26.08.2024 № 2247)

СТАТУТ

ДЗЯРЖАЎНАЙ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

«СВЕТЛАГОРСКІ ЦЭНТР ТЭХНІЧНАЙ ТВОРЧАСЦІ ДЗЯЦЕЙ І МОЛАДЗІ»

 

СТАТУТ

ДЗЯРЖАЎНАЙ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

«СВЕТЛАГОСКІ ЦЭНТР ТЭХНІЧНАЙ ТВОРЧАСЦІ ДЗЯЦЕЙ І МОЛАДЗІ»

Светлагорск 2024 г.

ГЛАВА 1

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

  1. Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Светлагорскі цэнтр тэхнічнай творчасці дзяцей і моладзі" (далей - Установа) створана і зарэгістравана рашэннем Светлагорскага раённага выканаўчага камітэта ад 27 чэрвеня 2014 г. № 1023 у Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў за №4908

Статут зацверджаны ў новай рэдакцыі ў сувязі з уступленнем у законную сілу з 1 верасня 2022 г. новай рэдакцыі Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэння аб заснаванні дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджанага пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 19 верасня 2022 г. № 318.

  1. Назва ўстановы:

на рускай мове:

поўнае найменне – Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Светлагорскі цэнтр тэхнічнай творчасці дзяцей і моладзі";

скарочанае – Светлагорскі цэнтр тэхнічнай творчасці;

на беларускай мове:

поўнае найменне – Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Светлагорскі цэнтр тэхнічнай творчасці дзяцей і моладзі";

скарочанае – Светлагорскi цэнтр тэхнiчнай творчасцi.

  1. Установа з'яўляецца дзяржаўнай установай адукацыі, якая забяспечвае атрыманне дадатковай адукацыі, якая рэалізуе:

адукацыйную праграму дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;

адукацыйную праграму прафесійнай падрыхтоўкі працоўных (служачых);

адукацыйную праграму навучальных курсаў (лекторыяў, тэматычных семінараў, практыкумаў, трэнінгаў, афіцэрскіх курсаў і іншых відаў навучальных курсаў);

адукацыйную праграму стажыроўкі кіруючых работнікаў і спецыялістаў;

праграму выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні.

Тып установы: установа дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.

Выгляд установы: цэнтр тэхнічнай творчасці.

  1. Маёмасць Установы належыць на праве ўласнасці Светлагорскаму раёну, распараджэнне якім ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам Светлагорскі раённы Савет дэпутатаў (далей - Уласнік), і замацоўваецца за Установай на праве аператыўнага кіравання.
  2. Заснавальнікам Установы з'яўляецца Светлагорскі раённы выканаўчы камітэт (далей, калі не пазначана іншае - Заснавальнік).
  3. Органам дзяржаўнага кіравання Установы з'яўляецца аддзел адукацыі Светлагорскага раённага выканаўчага камітэта (далей - Упаўнаважаны орган).
  4. Установа ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, актамі заканадаўства і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі, якія рэгламентуюць дзейнасць у сферы адукацыі, сапраўдным Статутам.
  5. Навучанне і выхаванне ва Установе ажыццяўляецца на рускай мове.
  6. Установа з'яўляецца юрыдычнай асобай, мае адасобленую маёмасць, пячатку з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і сваім найменнем, бланкі і іншыя рэквізіты, неабходныя для ажыццяўлення сваёй дзейнасці, нясе самастойную адказнасць па сваіх абавязацельствах, можа ад свайго імя набываць і ажыццяўляць маёмасныя і асабістыя немаёмасныя правы. , выконваць абавязкі, быць істцом і адказчыкам у судзе.
  7. Статут Установы зацвярджаецца Заснавальнікам і падлягае рэгістрацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам. Установа забяспечвае ўмовы для азнаямлення навучэнцаў і работнікаў са Статутам.
  8. Рэжым работы Установы вызначаецца правіламі ўнутранага працоўнага распарадку.
  9. Установа фарміруе сваю структуру ў адпаведнасці з заканадаўствам па ўзгадненню з Упаўнаважаным органам.
  10. Месцазнаходжанне Установы: 247435, Рэспубліка Беларусь, Гомельская вобласць, Светлагорскі раён, г. Светлагорск, вул. Інтэрнацыянальная, д.75.

ГЛАВА 2

ПРАДМЕТ, МЭТЫ, ЗАДАЧЫ І ФУНКЦЫІ ДЗЕЙНАСЦІ УСТАНОВЫ

 

  1. Прадметам дзейнасці Установы з'яўляецца адукацыйная дзейнасць і іншая дзейнасць, якая ажыццяўляецца ў сферы адукацыі па рэалізацыі адукацыйных праграм дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, праграмы выхавання дзяцей, праграмы выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні, а таксама праграмы выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў, якія знаходзяцца ў сацыяльна-небяспечным становішчы.
  2. Мэты дзейнасці Установы:

фарміраванне грамадзянскасці і патрыятызму;

інтэлектуальнае, духоўна-маральнае, творчае, фізічнае і прафесійнае развіццё асобы навучэнца;

фарміраванне ведаў, уменняў, навыкаў і кампетэнцый;

падрыхтоўкі вучня да паўнацэннага жыцця ў грамадстве;

авалоданне асновамі навук, дзяржаўнымі мовамі Рэспублікі Беларусь;

навыкамі разумовай і фізічнай працы;

гатоўнасць да самастойнага жыццёвага выбару;

пачатку працоўнай дзейнасці і працягу адукацыі.

  1. Асноўныя задачы Установы:

рэалізацыя адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;

выяўленне і развіццё творчых здольнасцей дзяцей і моладзі, задавальненне іх індывідуальных патрэб у інтэлектуальным, маральным, фізічным удасканаленні;

ажыццяўленне навукова-метадычнага забеспячэння адукацыйнай праграмы.

  1. Асноўныя функцыі Установы:

навучанне і выхаванне навучэнцаў;

засваенне зместу адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі дома для навучэнцаў, якія па медыцынскіх паказаннях пастаянна не могуць наведваць Установу;

атрыманне адукацыі навучэнцамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;

фізічнае, сацыяльна-маральнае, асобаснае, пазнавальнае, маўленчае і эстэтычнае развіццё навучэнцаў;

фарміраванне ў навучэнцаў грамадзянскасці і нацыянальнай самасвядомасці, асноў патрыятызму, традыцыйных каштоўнасных установак;

далучэнне навучэнцаў да агульначалавечых каштоўнасцей і сучасных традыцый;

развіццё ў навучэнцаў агульных і спецыяльных здольнасцей да розных відаў дзейнасці і творчасці;

выяўленне і развіццё індывідуальных схільнасцей навучэнцаў і іх інтэлектуальна-творчага патэнцыялу.

  1. Для дасягнення статутных мэт Установа ажыццяўляе наступны від эканамічнай дзейнасці:

18.1.пазашкольнае выхаванне і навучанне - 85590

ГЛАВА 3

АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

  1. Арганізацыя адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адпаведных адукацыйных праграм ва Установе ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, палажэннем аб адпаведным тыпе ўстановы адукацыі або яе відзе, планаванне адукацыйнага працэсу ажыццяўляецца на аснове вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйнай праграмы адукацыйных праграм дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, з улікам санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў.
  2. Задачы рэалізацыі адукацыйных праграм:

забеспячэнне якасці адукацыі;

кампетэнтнасны падыход;

ахова жыцця і здароўя навучэнцаў;

захаванне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў;

стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу, у тым ліку пры правядзенні мерапрыемстваў плана выхаваўчай работы Установы, які рэалізуе адукацыйную праграму дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, з улікам патрабаванняў да мер бяспекі пры правядзенні мерапрыемстваў па рэалізацыі планаў выхаваўчай работы, якія зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі, іншых актаў заканадаўства ;

стварэнне ўмоў для развіцця творчых здольнасцей навучэнцаў, уцягванне іх у розныя віды сацыяльна значнай дзейнасці;

аказанне педагагічнай падтрымкі дзіцячым і маладзёжным грамадскім аб'яднанням;

стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.

21.Адукацыйная праграма дадатковай адукацыі ва Установе рэалізуецца па наступных профілях:

21.1.тэхнічнаму;

21.2.спартыўна-тэхнічнаму;

21.3.натуральна-матэматычнаму;

21.4. па іншых профілях

22. Профілі адукацыйнай праграмы ўключаюць у сябе напрамкі дзейнасці, якія вызначаюцца вучэбна-праграмнай дакументацыяй адукацыйнай праграмы.

23. Вучэбна-праграмная дакументацыя адукацыйнай праграмы ўключае ў сябе:

23.1.тыпавыя праграмы, зацверджаныя Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь;

23.2.праграмы аб'яднанняў па інтарэсах, зацверджаныя кіраўніком Установы;

23.3.праграмы аб'яднанняў па інтарэсах (павышаны ўзровень), зацверджаныя Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь;

23.4.індывідуальныя праграмы (для адораных дзяцей і дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця), зацверджаныя кіраўніком Установы;

24. Вывучэнне адукацыйных абласцей, тэм, вучэбных прадметаў, вучэбных дысцыплін ажыццяўляецца на базавым і павышаным узроўнях.

25. Прыём асобы ва Установу ажыццяўляецца на падставе яе заявы пры прад'яўленні ёй дакумента, які пацвярджае асобу. Ад імя непаўналетняй заявы можа быць пададзена яе законным прадстаўніком.

26.Прыём асоб для асваення зместу адукацыйнай праграмы па спартыўна-тэхнічным профілі ажыццяўляецца на падставе дакументаў, указаных у пункце 25 і медыцынскай даведкі аб стане здароўя.

27. Прыём навучэнцаў ва Установу ажыццяўляецца на працягу навучальнага года ў групы першага, другога і наступных гадоў навучання.

  1. Прыём асоб ва Установу афармляецца загадам кіраўніка.
  2. Адлічэнне навучэнцаў робіцца на падставе загада дырэктара ў наступных выпадках:

29.1.адсутнасць на занятках на працягу двух месяцаў без уважлівай прычыны;

29.2.здзяйсненне супрацьпраўных дзеянняў, парушэнне гэтага Статута;

29.3.наяўнасць медыцынскага заключэння аб стане здароўя навучэнца, які перашкаджае яго далейшаму навучанню.

30. Загад аб адлічэнні вучня выдаецца на падставе хадайніцтва педагога, заявы вучня (законнага прадстаўніка).

31. Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу ва Установе з'яўляецца занятак.

32. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы ажыццяўляецца ў аб'яднаннях па інтарэсах або індывідуальна. Аб'яднанні па інтарэсах могуць дзяліцца на дзве падгрупы ў выпадках, прадугледжаных навучальна-праграмнай дакументацыяй.

33. Аб'яднанне па інтарэсах ствараецца ў адпаведнасці з інтарэсамі дзяцей і моладзі, з улікам мясцовых умоў і магчымасцямі Установы.

34. Навучанне можа ажыццяўляцца ў аднаўзроставых і рознаўзроставых аб'яднаннях па інтарэсах: гуртку, клубе, секцыі, майстэрні, лабараторыі і іншых аб'яднаннях.

35. У адпаведнасці з вучэбна-праграмнай дакументацыяй, спецыфікай дзейнасці па профілі (напрамку), заняткі ў аб'яднанні па інтарэсах могуць праводзіцца ў форме: гутарак, лекцый, сустрэч, семінараў, канферэнцый, практыкумаў, трэнінгаў, збораў, злётаў, экскурсій, паходаў, конкурсаў, выставак, спаборніцтваў, і інш.

36. Правядзенне практычных заняткаў з вучнямі ў форме экскурсій, паходаў і інш., якія праходзяць па-за будынкам Установы па заяве педагогаў, афармляецца загадам за подпісам дырэктара.

37. Працягласць заняткаў устанаўліваецца – 1 акадэмічная гадзіна ў адпаведнасці з узроставымі, псіхалагічнымі і фізічнымі асаблівасцямі навучэнцаў і з улікам патрабаванняў санітарна-гігіенічных норм.

37.1.Пры правядзенні практычных заняткаў у спартова-тэхнічных кружках група можа падзяляцца на дзве падгрупы;

38.Напаўняльнасць аб'яднання па інтарэсах першага года навучання складае 12 навучэнцаў, другога і наступных гадоў навучання - не менш за 8 навучэнцаў.

39. Групамі другога года навучання лічацца групы, у склад якіх уваходзіць не менш як 60% навучэнцаў, якія скончылі першы год навучання, групамі трэцяга і наступных гадоў навучання лічацца групы, у склад якіх уваходзіць не менш як 40% навучэнцаў ад спісачнага складу груп першага года навучання.

  1. Навучэнцам Установы, якія асвоілі змест адукацыйнай праграмы на павышаным узроўні выдаецца пасведчанне аб дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, устаноўленага ўзору.

41. Форма і парадак правядзення атэстацыі ўстанаўліваюцца Палажэннем аб атэстацыі навучэнцаў устаноў дадатковай адукацыі.

42. Аб'яднанні па інтарэсах у залежнасці ад патрабавання праграм арганізоўваюцца як на ўвесь навучальны год, так і на больш кароткія тэрміны. У перыяд канікулаў гурткі па інтарэсах могуць працаваць па асобным раскладзе, у тым ліку з новым або пераменным складам навучэнцаў, на базе аздараўленчых лагераў, па месцы жыхарства. Праца можа праводзіцца ў выглядзе спаборніцтваў, паходаў, экскурсій, лагерных збораў і т.д. У перыяд канікулаў, пры наяўнасці сродкаў, ва Установе могуць адкрывацца для дзяцей і моладзі профільныя аздараўленчыя лагеры.

  1. У канікулярны час Установа можа праводзіць заняткі з пераменным складам навучэнцаў.

44.Кожны навучэнец мае права на свабоду выбару гуртка па інтарэсах і іх колькасць. Навучанне ва Установе бясплатнае.

  1. Ва Установе займаюцца навучэнцы ўстаноў адукацыі горада, раёна і дашкольных устаноў. Установа можа арганізоўваць работу аб'яднанняў па інтарэсах у школах горада, раёна і ў дашкольных установах.

46. З дазволу адміністрацыі на занятках гуртка па інтарэсах могуць прысутнічаць бацькі сумесна з навучэнцамі пры ўмове забеспячэння якасці вучэбна-выхаваўчай работы.

47. Расклад заняткаў на тыдзень складаецца з улікам рацыянальнага размеркавання вольнага часу і занятасці вучняў ва ўстановах адукацыі, узроставых магчымасцей і санітарна-гігіенічных норм.

48.Пры правядзенні заняткаў працягласцю больш за адну акадэмічную гадзіну ў дзень і ў залежнасці ад іх характару праз кожныя 45 хвілін заняткаў арганізоўваюцца перапынкі для адпачынку не менш за 10 хвілін.

49. Улік заняткаў вядзецца ў часопісе аб'яднання па інтарэсах, афармленне якога ажыццяўляецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі, што прад'яўляюцца да яго вядзення.

50. Арганізацыя работы павінна адпавядаць мерам бяспекі і вытворчай санітарыі. У перыяд спартыўна-гульнявых заняткаў, спаборніцтваў, паходаў, экскурсій, заняткаў на адкрытым паветры перапынкі ўстанаўліваюцца педагогам дадатковай адукацыі.

51. Установа арганізуе і праводзіць з улікам узроставых асаблівасцей дзяцей і моладзі розныя рэгіянальныя, гарадскія, раённыя масавыя мерапрыемствы: конкурсы, спаборніцтвы, выставы, канферэнцыі і інш.

52. Установа садзейнічае павышэнню кваліфікацыі сваіх работнікаў.

  1. Установа арганізуе метадычныя аб'яднанні педагогаў дадатковай адукацыі, прымае ўдзел у падрыхтоўцы і правядзенні канферэнцый, нарад па пытаннях вучэбна-выхаваўчай работы.

54. Пры арганізацыі заняткаў аб'яднання па інтарэсах (1-га года навучання) першыя два заняткі адводзяцца на камплектаванне аб'яднання па інтарэсах. Камплектаванне гурткоў заканчваецца не пазней за 1 верасня бягучага года. З 1 чэрвеня гурткі працуюць па асобных праграмах і планах, складзеных на летні перыяд.

55.Напаўняльнасць аб'яднання па інтарэсах, у якім адукацыйны працэс арганізаваны для асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і іншых асоб, складае пры навучанні ва ўзросце ад 2 да 6 гадоў не больш за 6 чалавек, з якіх не менш як 2 чалавек асобы з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, а пры навучанні асоб ва ўзросце ад 7 гадоў і старэй - не больш за 10 чалавек, з якіх не менш за 3 чалавек асобы з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.

ГЛАВА 4

ПРЫЁМ, ПЕРАКЛАД І АДЛІЧЭННЕ НАВУЧАЮЧЫХ

  1. Парадак прыёму, пераводу і адлічэння навучэнцаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
  2. Прыём (залічэнне) асобы для атрымання дадатковай адукацыі ажыццяўляецца на працягу каляндарнага года пры наяўнасці свабодных месц і на падставе:

заявы законнага прадстаўніка для асоб, якія не дасягнулі ўзросту 14 гадоў;

заявы асобы, якая дасягнула 14 гадовага ўзросту, са згоды законнага прадстаўніка;

медыцынскай даведкі аб стане здароўя.

  1. Прыём (залічэнне) асобы для атрымання дадатковай адукацыі ва Установе ажыццяўляецца шляхам прыняцця рашэння (выдання загада) кіраўніком Установы аб прыёме (залічэнні) асобы.
  2. Адлічэнне з установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі для пераводу навучэнцаў у іншую ўстанову дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, перавод для атрымання адукацыі ў іншай форме атрымання адукацыі навучэнцаў, якія атрымліваюць дадатковую адукацыю дзяцей і моладзі, ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 9 жніўня 2022г. №516 «Аб адлічэнні для перакладу, перакладзе навучэнцаў і аднаўлення асобаў для працягу адукацыі»

ГЛАВА 5

ПАРАДАК КІРАВАННЯ ДЗЕЙНАСЦЬ УСТАНОВЫ, СТРУКТУРА І ПАРАДАК ФАРМАВАННЯ ОРГАНАЎ КІРАВАННЕ І САМАКІРАВАННІ

  1. Упраўленне Установай ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, гэтым Статутам і будуецца на спалучэнні прынцыпаў адзінаначалля і самакіравання.
  2. Непасрэднае кіраўніцтва Установай ажыццяўляе дырэктар, які назначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады Упаўнаважаным органам па ўзгадненню з Заснавальнікам у парадку, устаноўленым Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншымі заканадаўчымі актамі.
  3. Ва Установе могуць стварацца апякунскі савет, бацькоўскі камітэт.
  4. Асноўным органам самакіравання Установы з'яўляецца педагагічная рада, якую ўзначальвае дырэктар Установы.
  5. Дырэктар Установы:

дзейнічае ад імя Установы без даверанасці і нясе адказнасць за вынікі сваёй дзейнасці;

выдае загады, заключае дагаворы, выдае даверанасці, адкрывае рахункі ў банках у межах сваіх паўнамоцтваў;

ажыццяўляе прыём і звальненне работнікаў, зацвярджае іх службовыя (рабочыя) інструкцыі;

зацвярджае штатны расклад на 1 студзеня каляндарнага года ў межах выдзеленых бюджэтных асігнаванняў і сродкаў, што атрымліваюцца ад дзейнасці, якая прыносіць даходы;

мае права ўносіць змены ў структуру, найменне пасад служачых (прафесій рабочых) Установы ў межах штатнай колькасці, разлічанай у адпаведнасці з тыпавымі штатамі.

  1. Дадатковая штатная колькасць звыш штатнай колькасці, разлічанай у адпаведнасці з тыпавымі штатамі, уводзіцца ва Установу па рашэнні Заснавальніка.
  2. Дырэктар Установы ў дзейнасці па кіраванні Установай узаемадзейнічае з апякунскай радай.
  3. Установа можа мець у сваёй структуры адасобленыя і (або) структурныя падраздзяленні.
  4. Структурныя падраздзяленні па рашэнню дырэктара, узгодненаму з Упаўнаважаным органам, могуць стварацца як адасобленыя падраздзяленні.

Разьдзел 6

МАЙНАСЦЬ І ПАРАДАК ФІНАНСАВАННЯ УСТАНОВЫ

  1. Фінансаванне Установы ажыццяўляецца за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовых бюджэтаў, сродкаў Заснавальніка, сродкаў, атрыманых ад дзейнасці, якая прыносіць даходы, бязвыплатнай (спонсарскай) дапамогі юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў і іншых крыніц, не забароненых актамі заканадаўства.
  2. Установа можа ажыццяўляць дзейнасць, якая прыносіць даходы, у адпаведнасці з актамі заканадаўства.
  3. Ажыццяўленне Установай дзейнасці, якая прыносіць даходы, не цягне зніжэння іх фінансавання за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовых бюджэтаў.
  4. Сродкі, атрыманыя ад дзейнасці, якая прыносіць даходы, паступаюць у самастойнае распараджэнні Установы і расходуюцца ў адпаведнасці з актамі заканадаўства і гэтым Статутам, калі іншае не прадугледжана Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь.
  5. Дзейнасць, якая прыносіць даходы пры аказанні Установай платных паслуг, у тым ліку шляхам рэалізацыі адукацыйных праграм на платнай аснове, ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
  6. Рэалізацыя адукацыйнай праграмы, што ажыццяўляецца ў рамках адукацыйнай дзейнасці, што фінансуецца за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовых бюджэтаў, не можа замяняцца поўнасцю або часткова платнай паслугай, акрамя выпадкаў, устаноўленых Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.
  7. Матэрыяльна-тэхнічная база фарміруецца Заснавальнікам, калі іншае не ўстаноўлена Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, у адпаведнасці з патрабаваннямі, устаноўленымі актамі заканадаўства.
  8. Матэрыяльна-тэхнічную базу Установы складаюць зямельныя ўчасткі, капітальныя будынкі (будынкі, збудаванні), абсталяванне, транспартныя сродкі і іншую маёмасць.
  9. Заснавальнік Установы адукацыі павінен забяспечваць абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы гэтай Установы.
  10. Развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы Установы ажыццяўляецца з улікам дзяржаўнай праграмы развіцця сістэмы дадатковай адукацыі, іншых дзяржаўных праграм, рэгіянальных комплексаў мерапрыемстваў, якія забяспечваюць рэалізацыю дзяржаўных праграм, патрэбнасцей асобы, грамадства і дзяржавы ў павышэнні якасці адукацыі.

Разьдзел 7

ПРАВА І АБАВЯЗКІ УСТАНОВЫ І ЎДЗЕЛЬНІКАЎ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

  1. Установа самастойна ў ажыццяўленні адукацыйнай, навуковай, навукова-тэхнічнай дзейнасці, дзейнасці па навукова-метадычным забеспячэнні адукацыі, падборы і расстаноўцы кадраў і іншай дзейнасці ў межах, устаноўленых актамі заканадаўства.
  2. Установа мае права:

ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;

фарміраваць структуру і штатны расклад установы адукацыі;

перадаваць функцыі па забеспячэнні дзейнасці дзяржаўным установам, створаным Светлагорскім раённым выканаўчым камітэтам для забеспячэння дзейнасці падпарадкаваных ім бюджэтных арганізацый;

ажыццяўляць дзейнасць, якая прыносіць даходы;

удзельнічаць у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці, дзейнасці па навукова-метадычным забеспячэнні адукацыі;

ажыццяўляць праверку сапраўднасці дакумента аб адукацыі шляхам накіравання запыту ў Міністэрства адукацыі аб пацвярджэнні факту яго выдачы ў выпадку ўзнікнення сумненняў у сапраўднасці дакумента аб адукацыі, выдадзенага ў Рэспубліцы Беларусь, пры прыёме (залічэнні) асобы для атрымання адукацыі;

уваходзіць у склад асацыяцый (саюзаў) і іншых аб'яднанняў некамерцыйных арганізацый;

ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі.

  1. Установа абавязана забяспечваць:

якасць адукацыі;

распрацоўку і зацвярджэнне ва ўстаноўленым парадку структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адпаведнай адукацыі, яе ўдасканаленне;

падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;

маральнае і матэрыяльнае стымуляванне навучэнцаў, педагагічных і іншых работнікаў установы;

меры сацыяльнай абароны навучэнцаў;

захаванне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў;

стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў;

распрацоўку і прыняцце правіл унутранага распарадку для навучэнцаў;

меры сацыяльнай абароны навучэнцаў;

аказання медыцынскай дапамогі навучэнцам;

азнаямленне асоб, законных прадстаўнікоў непаўналетніх асоб пры прыёме (залічэнні) ва Установу з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, гэтым Статутам, правіламі ўнутранага распарадку для навучэнцаў, іншымі лакальнымі прававымі актамі Установы, якія змяшчаюць правы і абавязкі навучэнцаў, а па іх патрабаванні - таксама з вучэбна- праграмнай дакументацыяй;

садзейнічанне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам, іншым арганізацыям у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці адукацыі.

  1. Педагагічныя работнікі маюць права на:

абарону прафесійнага гонару і годнасці;

забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення прафесійнай дзейнасці;

творчую ініцыятыву, свабоду выбару педагагічна абгрунтаваных форм і метадаў навучання і выхавання, вучэбных выданняў і сродкаў навучання і выхавання;

доступ да вучэбна-праграмнай, вучэбна-метадычнай дакументацыі, інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў;

удзел у абнаўленні, распрацоўцы і вызначэнні структуры і зместу структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адукацыі;

удзел у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці Установы;

удзел у кіраванні Установай;

павышэнне кваліфікацыі;

маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай, навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці ў сістэме адукацыі;

аб'яднанне ў прафесійныя саюзы, іншыя грамадскія аб'яднанні, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

штомесячную кампенсацыю выдаткаў на набыццё навучальнай і метадычнай літаратуры. Парадак, умовы і памер штомесячнай кампенсацыі расходаў на набыццё вучэбнай і метадычнай літаратуры педагагічным работнікам, пералік пасад педагагічных работнікаў, якім выплачваецца штомесячнае кампенсаванне расходаў на набыццё вучэбнай і метадычнай літаратуры, вызначаюцца Міністэрствам адукацыі.

  1. Педагагічныя работнікі абавязаны:

ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні, які забяспечвае рэалізацыю адукацыйных праграм, праграм выхавання;

захоўваць прававыя, маральныя і этычныя нормы;

паважаць гонар і годнасць навучэнцаў і іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

павялічваць свой прафесійны ўзровень, праходзіць атэстацыю;

прапагандаваць здаровы лад жыцця сярод навучэнцаў;

забяспечваць захаванне спецыяльных умоў, неабходных для атрымання адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;

праходзіць папярэдні (пры паступленні на працу) і перыядычныя (на працягу працоўнай дзейнасці) абавязковыя медыцынскія агляды ў парадку, які ўстанаўліваецца Міністэрствам аховы здароўя па ўзгадненню з Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны.

  1. Іншыя абавязкі педагагічных работнікаў устанаўліваюцца актамі заканадаўства, іншымі лакальнымі прававымі актамі Установы.
  2. Навучэнцы маюць права на:

атрыманне дадатковай адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;

ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

стварэнне аптымальных умоў для атрымання дадатковай адукацыі, вызначэнне аптымальнай вучэбнай нагрузкі, рэжыму навучальных заняткаў;

адначасовае асваенне зместу некалькіх адукацыйных праграм дадатковай адукацыі;

прапаганду здаровага ладу жыцця;

арганізацыю аздараўлення;

перавод у іншую ўстанову адукацыі ў парадку, устаноўленым Урадам Рэспублікі Беларусь;

стварэнне спецыяльных умоў для атрымання дадатковай адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;

павага чалавечай годнасці, абарона ад усіх форм фізічнага і псіхафізічнага развіцця;

удзел у прафесійных саюзах, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;

удзел у конкурсах, фестывалях, святах, эксперыментальнай, інавацыйнай і іншых адукацыйных і іншых мерапрыемствах.

  1. Правы і абавязкі Навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, гэтым Статутам і іншымі лакальнымі прававымі актамі Установы.
  2. Законныя прадстаўнікі навучэнцаў маюць права на:

азнаямленне са пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, гэтым Статутам, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

абарону правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў;

атрыманне інфармацыі пра ход і змест адукацыйнага працэсу, якія выкарыстоўваюцца метадах навучання і выхавання.

  1. Іншыя правы законных прадстаўнікоў навучэнцаў устанаўліваюцца актамі заканадаўства, лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Установы.
  2. Законныя прадстаўнікі навучэнцаў абавязаны:

забяспечваць умовы для атрымання дадатковай адукацыі і развіцця навучэнцаў;

паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

забяспечваць выкананне навучэнцамі, законнымі прадстаўнікамі якіх яны з'яўляюцца, патрабаванняў устаноўчых дакументаў, правіл унутранага распарадку для навучэнцаў;

выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў Установы;

не дапускаць выпадкаў, калі навучэнец прыносіў бы ва Установу прадметы, якія ўяўляюць небяспеку для жыцця і здароўя (колючыя рэжучыя прадметы, лёгкаўзгаральныя рэчывы, медыкаменты, прадукты харчавання і г.д.);

інфармаваць работнікаў Установы аб адсутнасці навучэнца за адзін дзень да наступлення прычыны адсутнасці;

своечасова паведамляць аб змяненні саставу сям'і, адрасы пражывання.

  1. Законныя прадстаўнікі навучэнцаў Установы ў адпаведнасці з заканадаўствам нясуць адказнасць за выхаванне сваіх дзяцей і стварэнне неабходных умоў для атрымання імі дадатковай адукацыі.
  2. Іншыя абавязкі законных прадстаўнікоў навучэнцаў устанаўліваюцца таксама іншымі актамі заканадаўства, лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Установы.
  3. Дырэктар Установы, педагагічныя работнікі нясуць персанальную адказнасць за стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу ва Установе ў адпаведнасці з заканадаўствам.
  4. Да іншых работнікаў Устаноў адносяцца работнікі, якія не з'яўляюцца педагагічнымі.
  5. Правы і абавязкі іншых работнікаў Установы ўстанаўліваюцца актамі заканадаўства і іншымі лакальнымі прававымі актамі Установы заключанымі з імі працоўнымі дагаворамі.

Разьдзел 8

ПАРАДАК ФАРМАВАННЯ ШТАТАЎ І АПЛАТА ПРАЦЫ РАБОТНІКАЎ УСТАНОВЫ

  1. Працоўныя адносіны работнікаў Установы рэгулююцца працоўнымі дагаворамі (кантрактамі), заключанымі ў адпаведнасці з працоўным заканадаўствам, калектыўным дагаворам, правіламі ўнутранага працоўнага распарадку.
  2. Арганізацыйна-штатная структура Установы зацвярджаецца дырэктарам па ўзгадненню з Упаўнаважаным органам на падставе тыпавых штатных нарматываў, зацверджаных Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь, у межах сродкаў, выдзеленых на аплату працы.
  3. Прыём на работу ва Установу і звальненне педагагічных, тэхнічных і іншых работнікаў ажыццяўляе дырэктар.
  4. На педагагічную работу прымаюцца асобы, якія маюць неабходную вышэйшую і сярэднюю спецыяльную адукацыю з прадастаўленнем адпаведных пацвярджаючых дакументаў. Кваліфікацыйныя патрабаванні да педагагічных работнікаў вызначаюцца адпаведнымі кваліфікацыйнымі характарыстыкамі.
  5. Педагагічную дзейнасць не могуць ажыццяўляць асобы:

пазбаўленыя права займацца педагагічнай дзейнасцю;

якія маюць судзімасць;

прызнаныя недзеяздольнымі і абмежавана дзеяздольнымі;

якія не маюць права займацца педагагічнай дзейнасцю ў выпадках, прадугледжаных заканадаўчымі актамі.

Пры ўзнікненні ў перыяд ажыццяўлення педагагічнай дзейнасці абставін, якія перашкаджаюць яе ажыццяўленню і прадугледжаных гэтым Статутам, ажыццяўленне педагагічнай дзейнасці спыняецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.

  1. Аплата працы работнікам Установы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дзейным заканадаўствам, а таксама дзейнымі палажэннямі аб матэрыяльным стымуляванні.
  2. Аплата працы дырэктара Установы, у тым ліку яе заахвочванне за вынікі работы, ажыццяўляецца ў парадку, вызначаным заканадаўствам.
  3. Атэстацыя педагагічных работнікаў ажыццяўляецца ў парадку, вызначаным Міністэрствам адукацыі.
  4. Для аказання платных паслуг могуць запрашацца для супрацоўніцтва іншыя спецыялісты або педагагічныя работнікі Установы ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.
  5. Працоўныя кніжкі ўсіх работнікаў вядуцца і захоўваюцца ва Установе.

Разьдзел 9

РЭАРГАНІЗАЦЫЯ І ЛІКВІДАЦЫЯ УСТАНОВЫ

  1. Рэарганізацыя і ліквідацыя Установы ажыццяўляюцца ў парадку, устаноўленым у Кодэксе Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншымі актамі заканадаўства.
  2. У выпадку рэарганізацыі, ліквідацыі Установы Заснавальнікам або Упаўнаважаным органам ажыццяўляецца перавод навучэнцаў у іншыя ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, іншыя арганізацыі, якія рэалізуюць адпаведныя адукацыйныя праграмы, са згоды законных прадстаўнікоў навучэнцаў.
  3. Пры спыненні дзейнасці Установы ўсе кіраўнічыя, фінансава-гаспадарчыя дакументы, дакументы па асабовым складзе і іншыя перадаюцца правапераемніку ў адпаведнасці з заканадаўствам, якое рэгламентуе пытанні архіўнай справы і справаводства ў Рэспубліцы Беларусь. Пры адсутнасці правапераемніка дакументы па асабовым складзе (загады, асабістыя справы і карткі ўліку, асабовыя рахункі і іншыя дакументы) перадаюцца на захоўванне ў раённы архіў у адпаведнасці з патрабаваннямі дзейнага заканадаўства.
  4. Ліквідацыя лічыцца завершанай, а Установа спыніла сваё існаванне з моманту ўнясення аб гэтым запісу ў Адзіны дзяржаўны рэгістр юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў.

Разьдзел 10

ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

  1. Пісьмовая справаздачнасць вышэйстаячым органам прадстаўляецца Установай ва ўстаноўленыя тэрміны ў адпаведнасці з патрабаваннямі органаў дзяржаўнай статыстыкі Рэспублікі Беларусь.
  2. Рэвізіі (праверкі) фінансава-гаспадарчай дзейнасці Установы праводзяцца дзяржаўнымі кантралюючымі органамі, упаўнаважанымі ў адпаведнасці з актамі заканадаўства ажыццяўляць рэвізіі (праверкі) фінансава-гаспадарчай дзейнасці юрыдычных асоб і ўстаноў адукацыі.
  3. Змяненні і дапаўненні ў Статут уносяцца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.