Рус
Бел

Метадычная скарбонка

Нарматыўныя дакументы

ТЫПАВЫЯ ПРАГРАМЫ

Дакументацыя педагога дадатковай адукацыі

  1. Праграма аб'яднання па інтарэсах.
  2. ЖУРНАЛ планавання і ўліку працы аб'яднання па інтарэсах.
  3. Штодзённыя кароткі планы-канспекты заняткі аб'яднання па інтарэсах.

 

 

Рэкамендацыі па вядзенні часопіса планавання і ўліку працы аб'яднання па інтарэсах

Адзначаюцца наступныя аспекты:

  • своечасовасць і правільнасць унясення запісаў у часопіс;
  • выкананне праграмы (адпаведнасць вучэбна-тэматычнаму плану);
  • разнастайнасць формаў правядзення заняткаў;
  • падрыхтоўка і правядзенне выніковых заняткаў;
  • наведвальнасць заняткаў.

Часопіс планавання і ўліку работы аб'яднання па інтарэсах - адзін з асноўных дакументаў педагога дадатковай адукацыі. Часта ў педагогаў узнікаюць праблемы і пытанні па яго запаўненні і вядзенні. Гэтыя рэкамендацыі закліканы дапамагчы ў правільным запаўненні неабходных раздзелаў гэтага дакумента.

Часопіс планавання і ўліку працы аб'яднання УДОДзіМ з'яўляецца асноўным дакументам, які адлюстроўвае змест працы з навучэнцамі. Адначасова гэта і фінансавы дакумент, на падставе якога запаўняецца табель уліку працоўнага часу. Часопіс абавязаны весці кожны педагог дадатковай адукацыі. Адзін часопіс заводзіцца на кожную групу

Часопіс зацвярджаецца дырэктарам установы.

Згодна з наменклатурай спраў тэрмін яго захоўвання – 3 гады. На працягу гэтага часу ён можа падвяргацца праверцы фінансавых кантралюючых органаў.

Агульныя патрабаванні да вядзення часопіса:

  • Запісы ў часопісе вядуцца акуратна (без выпраўленняў карэктарам, заклейванняў, закрэсліванняў), чарнілам толькі аднаго колеру – сіняга (запаўненне часопіса (усіх раздзелаў) толькі рукапіснае!!!).
  • У залежнасці ад таго, на якой мове вядзецца навучанне, часопіс можа весціся на рускай ці беларускай мовах.
  • Старонкі часопіса нумаруюцца, пачынаючы з першай старонкі, падпісваюцца з чацвёртай (нумар прастаўляецца на кожнай старонцы ў верхнім куце).
  • Не дапускаецца вырыванне старонак!
  • У часопісе не робіцца ніякіх паметак.
  • Вонкавы выгляд часопіса павінен быць эстэтычным.

Парадак запаўнення часопіса:

  1. На вокладцы часопіса запісваецца назва аб'яднання, установы адукацыі (без скарачэнняў!); указваецца навучальны год. У верхнім правым куце размяшчаецца наменклатурны нумар.
  2. На першым развароце з левага боку зверху размяшчаецца сацыяльны пашпарт аб'яднання.
  3. Першая старонка часопіса запаўняецца ў адпаведнасці з існуючымі графамі (назва ўстановы, аб'яднанне, навучальны год). Прозвішча, імя, імя па бацьку педагога і прозвішча, імя старасты групы ўказваюцца цалкам. Унізе старонкі неабходна змясціць расклад заняткаў па днях тыдня.
  4. На другой старонцы часопіса змяшчаюцца правілы карыстання часопісам.
  5. Трэцяя старонка – змест часопіса – запаўняецца адпаведна. Наадварот кожнага пазначанага раздзела ў змесце ставяцца адпаведныя нумары старонак.
  6. З чацвёртай старонкі пачынаецца план працы аб'яднання на навучальны год. План складаецца з раздзелаў. Кожная частка часопіса павінен запаўняцца кіраўніком гуртка адпаведнымі звесткамі.

Раздзел I. Мэты і задачы

З улікам напрамку дзейнасці аб'яднання, узроставых асаблівасцей дзяцей абазначаюцца прыярытэты дзейнасці, вызначаюцца мэты і задачы аб'яднання. Указваецца форма падвядзення вынікаў года (выстава, справаздача і г.д.). Пры планаванні варта вылучыць прадметна-практычныя задачы (якія веды, уменні, навыкі жадаем сфарміраваць), выхаваўчыя (якія якасці асобы жадаем развіваць), метадычныя (што і як жадаем забяспечыць, распрацаваць) і інш.

Раздзел ІІ. Арганізацыйная праца

У гэтым раздзеле выкладаюцца арганізацыйныя ўмовы эфектыўнасці адукацыйнага працэсу: мерапрыемствы па камплектаванні аб'яднання, планаванні яго дзейнасці, падрыхтоўцы кабінета і абсталявання да новага навучальнага года, распрацоўка і збор метадычных матэрыялаў па напрамках дзейнасці дадзенага аб'яднання, правядзенне арганізацыйных сходаў з навучэнцамі і бацькамі, выбар органаў самакіравання і інш.

Раздзел ІІІ. Вучэбна-тэматычны план

У вучэбна-тэматычным плане неабходна пазначыць тэмы заняткаў і колькасць гадзін, адведзеных на іх вывучэнне з разбіўкай на тэарэтычныя і практычныя заняткі. У вучэбна-тэматычны план уключаюцца гадзіннікі, прызначаныя на ўступныя і выніковыя заняткі.

Раздзел IV. Выхаваўчая праца

У дадзеным раздзеле раскрываецца змест выхаваўчай дзейнасці як неабходнага складніка адукацыйнага працэсу ў аб'яднанні па інтарэсах. Гэта традыцыйныя справы аб'яднання па інтарэсах; мерапрыемствы, накіраваныя на развіццё дзіцячага самакіравання і згуртаванне калектыву, прафарыентацыю навучэнцаў, удзел у выставах, аглядах, фестывалях, конкурсах з указаннем даты правядзення.

Тут неабходна таксама прадугледзець удзел у мерапрыемствах, якія арганізуюцца ва ўстанове.

Напрамкі выхаваўчай работы: выхаванне патрыятызму і грамадзянскасці, фарміраванне палітычнай культуры і актыўнай жыццёвай пазіцыі; прапаганда і папулярызацыя беларускай культуры і беларускай народнай творчасці; культура здароўя дзяцей і моладзі, бяспечная жыццядзейнасць; прафарыентацыя і прафесійнае самавызначэнне; дадатковую адукацыю дзяцей праз развіццё пазнавальнай дзейнасці; экалагічнае выхаванне; маральна-прававая культура, прафілактыка дзіцячай і падлеткавай злачыннасці; фарміраванне духоўна-маральнай пазіцыі, дабрачыннасць і міласэрнасць; эстэтычнае развіццё асобы; гендэрная культура (уяўленне аб каштоўнасці ўзаемаадносін паміж крысамі); удзел у масавых мерапрыемствах.

Раздзел V. Сувязь з навучальнымі ўстановамі, грамадскасцю, бацькамі

Дадзены раздзел прадугледжвае ўзаемадзеянне з навучальнымі ўстановамі (школа, класны кіраўнік, настаўнікі-прадметнікі і інш.) з мэтай складання сацыяльна-псіхолага-педагагічнай характарыстыкі на навучэнца; узаемадзеянне з бацькамі (правядзенне сходаў, сумесных мерапрыемстваў, адкрытых заняткаў); узаемадзеянне з профільнымі гурткамі школ, пазашкольных устаноў, узаемадзеянне з установамі культуры, з навуковымі, профільнымі ўстановамі, прадпрыемствамі, грамадскімі арганізацыямі; канкрэтызуюцца формы і мэты супрацоўніцтва з указаннем тэрмінаў правядзення мерапрыемстваў.

VI. Метадычная праца

У раздзеле раскрываецца дзейнасць педагога па ўдасканаленні прафесійнай кваліфікацыі (самаўтварэнне, навучанне на курсах павышэння кваліфікацыі, удзел у семінарах, майстар-класах, канферэнцыях, у рабоце метадычных аб'яднанняў педагогаў дадатковай адукацыі), змест метадычнай работы (распрацоўка праграмных і метадычных матэрыялаў, арганізацыя і правядзенне адкрытых заняткаў аб'яднання па інтарэсах, майстар-класаў, творчых майстэрнях і г.д.

Прыкладны ўзор: вывучэнне нарматыўных дакументаў, якія рэгламентуюць дзейнасць установы дадатковай адукацыі; вывучэнне навінак метадычнай літаратуры па накіраванні дзейнасці; распрацоўка (дапрацоўка) праграмы, распрацоўка вучэбна-метадычнага комплексу; падрыхтоўка тэхналагічнай карты адкрытага занятку і яго правядзенне; падрыхтоўка тэхналагічнай карты майстар-класа і яго правядзенне; распрацоўка сцэнарыяў для правядзення выхаваўчых мерапрыемстваў, фарміраванне папкі-назапашвальніка сцэнарыяў выхаваўчых мерапрыемстваў і іх правядзенне; работа па абагульненню вопыту; падрыхтоўка метадычных матэрыялаў да выдання.

Каляндарны план

Каляндарны план работы аб'яднання складаецца на аснове вучэбна-тэматычнага плана і падзяляецца па месяцах (кожны месяц на асобнай старонцы). Гадавы план працы гуртка падпісвае педагог, візуе намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце УДОДзіМ.

Каляндарны план работы ўяўляе сабой падрабязны пералік тэм праграмы, зместу работы па кожнай тэме з указаннем неабходнай колькасці гадзін і канкрэтных дат правядзення заняткаў па тэме.

У святочныя і выхадныя дні, якія афіцыйна лічацца непрацоўнымі, правядзенне заняткаў не плануецца (1 студзеня, 8 сакавіка, 7 лістапада і г.д.).

Калі адукацыйная праграма гуртка прадугледжвае некалькі гадоў навучання, і кіраўнік гуртка, рэалізуючы гэтую праграму, камплектуе групы першага, другога і наступных гадоў навучання, то каляндарны план працы неабходна распрацоўваць для кожнага года навучання.

Звесткі аб членах аб'яднання

Звесткі аб членах аб'яднання змяшчае ўсе неабходныя звесткі аб навучэнцаў. На працягу года звесткі аб навучэнцаў абнаўляюцца: дапісваюцца новапрыбылыя, насупраць тых, хто выбыў, запісваецца дата і прычына выбыцця. Забараняецца выкрэсліваць якія выбылі навучэнцаў, насупраць прозвішча навучэнцаў робіцца запіс «выбыў». Раздзел часопіса «Звесткі аб чальцах гуртка» запаўняецца па стане на 1 кастрычніка (уносяцца ўсе патрабаваныя звесткі).

Улік наведвання заняткаў

У дадзеным раздзеле педагог робіць сістэматычныя запісы аб факце правядзення заняткаў (запаўняецца на кожным занятку). Адсутных на занятках навучэнцаў адзначае літарай "н". Прозвішча і імя навучэнцаў запісваюцца ў алфавітным парадку поўнасцю.

На правай старонцы развароту фіксуецца змест заняткаў, дата і колькасць гадзін, адпрацаваных педагогам у адпаведнасці з раскладам і каляндарным планам, з улікам практычных і тэарэтычных заняткаў і ставіцца подпіс. Нельга рабіць прочыркі паўтаранасці тэм заняткаў. У графе «Гадзіннік» педагог паказвае колькасць гадзін, адпрацаваных на дадзеным занятку, у адпаведнасці з раскладам (напрыклад, 2 гадзіны). Выпраўленняў у датах заняткаў і гадзінах не дапускаецца.

Дату правядзення занятку і тэму занятку неабходна запісаць у пачатку заняткі (не дапускаецца пропуск пустых радкоў), а колькасць адпрацаваных гадзін і подпіс кіраўнік гуртка запаўняе толькі пасля занятку (не дапускаецца пропуск пустых радкоў). Пасля апошняга занятку запісваецца агульная колькасць адпрацаваных гадзін.

Заняткі ў групах другога і наступных гадоў навучання пачынаюцца з 1-га верасня згодна з раскладам. Часопіс першага года навучання таксама вядзецца з 1-га верасня, дзе ў раздзеле "Змест заняткаў" указваюцца сумоўе з навучэнцамі і іх бацькамі, арганізацыйныя сходы, камплектаванне групы і г.д. На перыяд камплектавання адводзіцца 7 дзён.

У перыяд школьных канікулаў педагогі могуць працаваць у адпаведнасці з зацверджаным планам работы на канікулы і ажыццяўляць педагагічную, метадычную або арганізацыйную работу, звязаную з рэалізацыяй адукацыйнай праграмы, аб чым робіцца адпаведны запіс у часопісе.

У выпадках водпуску, камандзіроўкі, бальнічнага ліста педагога прапушчаныя даты заняткаў на левым баку не ўказваюцца. На правым баку робіцца адпаведны запіс, напрыклад, з 15 па 30 кастрычніка бальнічны ліст; з 20 сакавіка па 10 красавіка - камандзіроўка, загад №45 ад 05.03.2014. У выпадку пераносу заняткаў па заяве кіраўніка гуртка і згодна з загадам аб пераносе заняткаў, дата правядзення заняткаў прастаўляецца па факце.

Заняткі па тэхніцы бяспекі

У раздзеле "Заняткі па тэхніцы бяспекі" вядзецца ўлік работы педагога па навучанні правілам бяспечных паводзін, накіраванай на прадухіленне няшчасных выпадкаў і прафілактыку дзіцячага траўматызму. Гэта работа павінна праводзіцца не радзей як адзін раз у месяц (колькасць заняткаў залежыць ад спецыфікі і патрабаванняў адукацыйнай праграмы). Роспіс навучэнцаў не патрабуецца.

У раздзеле запаўняецца спіс навучэнцаў, адзначаюцца даты правядзення інструктажу, запісваецца змест і працягласць занятку, ставіцца роспіс педагога. Тэматыка мерапрыемстваў па асновах бяспечнай жыццядзейнасці вызначаецца інструкцыямі, якія знаходзяцца ў кабінетах, а таксама правіламі паводзін ва ўстанове; правіламі ўнутранага распарадку; правіламі бяспечных паводзін на дарогах; правіламі пажарнай бяспекі.

У заключным раздзеле часопіса "Заўвагі адміністрацыі па вядзенні часопіса" могуць быць адзначаны наступныя аспекты:

  • своечасовасць і правільнасць унясення запісаў у часопіс;
  • выкананне праграмы (адпаведнасць вучэбна-тэматычнаму плану);
  • разнастайнасць формаў правядзення заняткаў;
  • наведвальнасць заняткаў.

Часопіс планавання і ўліку працы павінен быць у кіраўніка гуртка на кожным занятку. Журналы гурткоў павінны захоўвацца ў шафе (у спецыяльных ячэйках).

Пасля заканчэння навучальнага года часопіс здаецца адміністрацыі УДОДзіМ.

Педагагічны досвед працы педагогаў